Na uprawie tytoniu można zarobić




Firma Łukowa Tobacco w ubiegłym roku skup tytoniu rozpoczęła 1 sierpnia, wówczas dzienne dostawy wynosiły około 15-20 ton. We wrześniu 2018 roku firma ta uruchamiała skupy na terenie całego kraju, które pozwalały zakupić dziennie około 30 ton tytoniu. Na najlepsze ceny za dostarczany surowiec mogli liczyć producenci tytoniu w najlepszych klasach jakościowych.

Jak informował Mirosław Pękała z firmy Łukowa Tobacco, ich przedsiębiorstwo duży nacisk kładzie na jakość końcową oferowanego surowca, czym chce się wyróżniać na międzynarodowych rynkach. Z kolei dla plantatora ważna jest wydajność jaką może uzyskać z tytoniowej plantacji. Tutaj duże znaczenie odgrywa jakość rozsady, z której zostanie założona taka uprawa. W firmie Łukowa Tobacco, udało się w minionych latach wspólnie z firmą ICL opracować hydroponiczną produkcję rozsady (więcej czyt: Innowacyjna technologia produkcji rozsady tytoniu).

W produkcji wysokiej jakości tytoniu ważne jest pozyskiwane z plantacji wyrośniętych, najlepiej koloru jasno seledynowego. Przeznaczając takie liście do suszenia można być pewnym, że pozwolą one uzyskać najwyższą klasę jakościową, a to przekłada się na cenę jaką otrzymuje rolnik.

Jak informował Tomasz Hyz z firmy Łukowa Tobacco, w produkcji wysokiej jakości tytoniu sprawdza się stosowany od dwóch sezonów nawóz Agromaster z wolno uwalniającym się azotem. Dzięki zastosowaniu tego produktu tytoń jest przez dwa miesiąca od jego zastosowania optymalnie zaopatrywany m.in. w azot. Dzięki temu rośliny mają prawidłowy wzrost i nie obserwuje się ich przeazotowania – tłumaczy T. Hyz. h

W produkcji wysokiej jakości tytoniu ważne okazuje się również dokarmianie dolistne roślin przez cały okres wegetacji. W tym celu na plantacjach firmy Łukowa Tobacco od kilku sezonów z powodzeniem stosuje się nawozy z serii Agroleaf. Jak informuje na filmie M. Pękała, poprzez umiejętne stosowanie tych produktów plantator ma wpływ zarówno na grubość jak też kolor liści, a to wszystko przekłada się na wydajność z hektara, a w końcowym efekcie na ekonomikę produkcji.


Materiał promocyjny