Pakowanie i opakowania dla warzyw na Fruit Logistica 2022

Mikołaj Rej i Paweł Kołodziej gotowali przepyszne potrawy z polskich warzyw na stoisku firmy Amplus


Fruit Logistica w Berlinie to doskonała okazja do zapoznania się z ofertą licznych firm oferujących rozwiązania do sortowania i pakowania warzyw. Wydarzenie to również daje możliwość poznania trendów dotyczących samych opakowań. W ich przypadku szuka się coraz częściej rozwiązań pozwalających oferować warzywa w opakowaniach biodegradowalnych.

Nowości od KMK Agro

Ciekawe, nowe maszyny do pakowania warzyw zaprezentowała polska firma KMK Agro, która produkcją tego typu maszyn zajmuje się już 10 lat. Tegoroczną nowością zaprezentowaną na targach FL był prototyp wagi wielokanałowej do pakowania okrągłych lub podłużnych warzyw. Maszyna ta zapewnia dokładny podział warzyw na porcje, a zastosowane w tym urządzeniu rozwiązania pozwalają zoptymalizować proces ważenia i zapewnić jego maksymalną dokładność.

Drugą, nowością w ofercie tego polskiego przedsiębiorstwa jest w pełni automatyczne urządzenie do pakowania ziemniaków w torby papierowe. Maszyna ta pozwala przygotować do 15 worków ma minutę.

Więcej o tych dwóch nowościach w materiale filmowym:

Biodegradowalne opakowania

Trend biodegradowalnych opakowań coraz silniej wkracza w sektor warzywny. Opakowania te przez wielu uważane są cały czas za bardzo drogie. Ilość tego typu opakowań i oczekiwania konsumentów, którzy coraz chętniej sięgają po tak zapakowane warzywa wydaje się, że będzie nabierała na znaczeniu.

Nowe modele opakowań z tej właśnie linii zaprezentowała firma Sorma Group – był to model Sormapaper Vertbag. Jest to ewolucja znanego już stojącego opakowania Vertbaga, w którym produkty są dobrze widoczne, mają zapewnioną dobrą wymianę powietrza i nie zawierają plastiku. Nowa torba Sormapaper Vertbag łączy w sobie wszystkie zalety oryginalnego modelu – dużą powierzchnię nadruku, lekkość, wytrzymałość i dobrą wymianę powietrza – z wykorzystaniem surowców pochodzących ze źródeł odnawialnych oraz możliwością prawidłowej utylizacji całego opakowania.

Sorma zaprezentowała nowe modele biodegradowalnych opakowań

Nadruki na tym opakowaniu wykonane są z atramentów termicznych produkowanych na bazie wody. Surowce posiadają certyfikat FSC – znak jakości zrównoważonej gospodarki leśnej. To nowe opakowanie papierowe jest kompatybilne ze znaną już maszyną pakującą Sorma CBR-170, wykorzystywaną do opakowań typu Vertbag.

Nowe opakowania dostępne w dwóch nieco różnych wersjach pod względem szerokości paska: Sorma Papervertbag – do opakowań mogący pomieścić do 2 kg produktu, oraz Sormapack – rekomendowany do opakowań mieszczących 0,5 kg produktu.

Na uwagę zasługiwała również nowa waga WD4-S z oferty firmy Sorma. Ta kompaktowa maszyna może obsłużyć do 4 maszyn pakujących – i dopasowany do wymagań przemysłu 4.0: wysoki poziom technologiczny umożliwia doskonałą precyzję ważenia owoców, zwłaszcza cytrusów, kiwi i awokado, nawet gdy prędkości rosną lub produkty różnią się wielkością. Dzięki możliwości ważenia do 70 paczek na minutę, maszyna zachowuje swoje wysokie osiągi zarówno w przypadku dużych, jak i małych produktów (od 40 mm do 110 mm), dzięki samodostosowującemu się systemowi rozpoznawania rozmiaru. Oprogramowanie zawiera również specjalny program do ważenia delikatnych owoców, zaprojektowany z myślą o jeszcze większej dbałości o produkty. Wreszcie, podobnie jak najnowsze maszyny wprowadzone na rynek przez Grupę Sorma, WD4-S posiada dotykowy panel sterowania: prosty, intuicyjny i łatwy w obsłudze dla operatorów.

Kwaśni BIOhaterowie

Na szczególne uznanie zasługuje firma Amplus z Niegardowa, która jest jednym z największych polskich operatorów na rynku owocowo-warzywnym. Firma ta znana jest jako ważny dostawca owoców i warzyw do krajowych jak też zagranicznych sieci handlowych. Na uwagę zasługuje rozwijany w tym przedsiębiorstwie projekt „Kwaśni BIOhaterowie”. Jego celem jest promocja, wzrost konkurencyjności producentów rolnych na rynkach lokalnym, ogólnopolskim i europejskim, a także zwiększenie produkcji i sprzedaży produktów takich jak: bio kapusta kiszona, bio ogórek kiszony oraz ogórek i kapusta biała. Działania podejmowane w trakcie kampanii będą służyć zwiększeniu świadomości konsumentów w zakresie logotypu stosowanego do znakowania produktów wytwarzanych w certyfikowanym „Rolnictwie  Ekologicznym”. W ramach produktów oferowanych pod marką „Kwaśni BIOhaterowie” do udziału w targach Fruit Logistica, firma ta zaprosiła Mikołaja Reja, znanego kucharza i dziennikarza kulinarnego, który na stoisku tego przedsiębiorstwa przez kilka dni przygotowywał potrawy z warzyw, zachęcające do zakupu polskich ekologicznych (ale nie tylko), kiszonych warzyw przygotowanych w atrakcyjnych opakowaniach. Więcej w materiale filmowym: