Tesco chce ograniczyć zużycie plastiku




Na rynku świeżych warzyw i owoców coraz bardziej widoczne jest poszukiwanie alternatyw dla opakowań plastikowych. Nie pozostaje nic prostszego jak oferowanie niektórych produktem w tzw. luzie. Taki jest też plan sieci Tesco, które prowadzi już dwa pilotażowe wdrożenia w dwóch sklepach w Watford i Swindon w Wielkiej Brytanii



Próba podjęta przez Tesco obejmie usunięcie opakowań plastikowych z 45 produktów spożywczych, m.in. jabłek, cebuli, grzybów, papryki, bananów i awokado, które z powadzeniem mogą być oferowane w formie luzu. Wynika to zapowiadanych zmian związanych z wycofywaniem z rynku opakowań plastikowych jednorazowego użycia, ale też coraz większej świadomości samych konsumentów. Do 2025 roku planowane jest wprowadzanie opakowań do żywności, które w 100% można będzie poddawać recyklingowi.  

Podjęta próba ma potwierdzić czy zmiana sposobu oferowania niektórych warzyw i owoców wpłynie na zachowania konsumentów oraz jakość oferowanych produktów. Ważny jest też aspekt strategii dokonywania zakupów, tak by jak najmniej produktów ulegało zepsuciu. To jeden z kroków, który ma pozwolić na ograniczenie zużycia opakowań plastikowych i związany z oczekiwaniami samych konsumentów, którzy domagają się zmian od dużych detalistów, aby pomóc w walce z kryzysem zanieczyszczenia plastikiem. Duże supermarkety w Wielkiej Brytanii są odpowiedzialne za produkcję ponad 800 000 ton plastikowych odpadów opakowaniowych rocznie.