TOP4 sposoby na wsparcie lokalnych przedsiębiorców w pandemii




Ostatnie miesiące pokazały, że największe problemy finansowe pandemia generuje dla małych firm. Dlatego właśnie one potrzebują wsparcia, które na całe szczęście nadchodzi ze strony konsumentów. Obecnie 35% Europejczyków deklaruje, że więcej uwagi poświęca, by kupować lokalne produkty spożywcze, a 87% z nich uważa, że ta tendencja utrzyma się także po pandemii – wynika z badania europejskiej organizacji EIT Food.[1] Eksperci Farmy Świętokrzyskiej wskazują na cztery sposoby wsparcia lokalnych przedsiębiorców, które pozwolą im przetrwać, a dla konsumenta będą zdrowszym wyborem.

TOP1. Internet daje duży wybór, więc wybierz lokalnie

Z najnowszego raportu Gemiusa wynika, że w 2020 r. aż 72% konsumentów zrobiło zakupy online. To wzrost o 11 pp. w porównaniu do poprzedniego roku. Z kolei dane Farmy Świętokrzyskiej wskazują, że sprzedaż w jej sklepie internetowym z biożywnością w ciągu roku podwoiła się. Takie zakupy są nie tylko bezpieczniejsze w pandemii, ale dają konsumentowi dostęp do szerszego asortymentu. Zamiast kupować online produkt dużej korporacji, postaw na lokalne wyroby, które wygrywają jakością, a nierzadko także ceną.

TOP2. Przeszukuj social media

Lokalni producenci często ogłaszają się w social mediach. Media społecznościowe coraz bardziej zastępują lokalne gazety i portale, pozwalając jednocześnie konsumentowi na bezpośredni kontakt z marką. Szukaj informacji na grupach lokalnych społeczności, wśród znajomych, na grupach związanych ze zdrową żywnością. Jeśli nie widzisz takich informacji – pytaj! Na pewno znajdzie się ktoś, kto poleci dobrego producenta, a być może zapoczątkujesz dłuższą dyskusję, która pozwoli wyłowić wartościowe lokalne firmy.

TOP3. Udostępniaj, polecaj i pisz dobre recenzje

Spróbuj opublikować w internecie np. trzy pozytywne recenzje lokalnych firm, z których produktów jesteś zadowolony. To niewielki trud, a pozwoli innym konsumentom na trafny zakup i wesprze małą markę w jej działaniach marketingowych. Polub, udostępnij, skomentuj firmę, produkt lub usługę, z której byłeś zadowolony.

Łukasz Gębka, Prezes Farmy Świętokrzyskiej
Łukasz Gębka, Prezes Farmy Świętokrzyskiej

Wielu osobom wydaje się, że ich recenzja niewiele zmienia. Tymczasem każdy pozytywny głos ma ogromne znaczenie, szczególnie dla lokalnych przedsiębiorców, którzy często prowadzą swój biznes z prawdziwą pasją i pozytywne oceny klientów ogromnie ich motywują – mówi Łukasz Gębka, Prezes Farmy Świętokrzyskiej.

TOP4. Odwiedź targowisko

Targowisko na świeżym powietrzu, przy zastosowaniu wszystkich zasad bezpieczeństwa w pandemii, jest dobrym miejscem do wspierania lokalnych drobnych przedsiębiorców. Można znaleźć tam nie tylko żywność od rolnika, ale także inne niezbędne potrzebne produkty, których zakupem można wesprzeć konkretnych ludzi.

Źródło: Farma Świętokrzyska

***

Farma Świętokrzyska to certyfikowane ekologiczne gospodarstwo rolne, a jednocześnie jedna z największych polskich firm oferujących ekologiczne warzywa, owoce oraz przetwory. Firma, która powstała w 2002 roku, na 348 hektarach uprawia ponad 30 rodzajów ekologicznych warzyw i owoców. We własnej przetwórni produkuje obecnie ponad 60 produktów bio, bazujących na zdrowych, autorskich recepturach. Farma Świętokrzyska współpracuje zarówno z dużymi sieciami handlowymi, jak i odbiorcami hurtowymi i detalicznymi. Swoje produkty oferuje również we własnym sklepie internetowym BIOzFarmy.pl.

[1] https://www.eitfood.eu/media/news-pdf/COVID-19_Study_-_European_Food_Behaviours_-_Report.pdf