Promocja brokuła skutkuje wzrostem konsumpcji

Brokuły zdrowie z natury hasłem promocyjnym Stowarzyszenia



W dniu 4 października w pobliżu miejscowości Kowal doszło do spotkania w międzynarodowym gronie. Uczestniczyli w nim członkowie i sympatycy Stowarzyszenia Promocji Brokuła oraz delegaci hiszpańskiego odpowiednika polskiej organizacji – stowarzyszenia +Brocoli (czytaj również http://www.warzywapolowe.pl/promocja-brokulow-wspolnym-celem-cz-1/) . Tematem przewodnim była promocja brokuła.

Promocja brokuła w Polsce i w Hiszpanii

Spotkanie miało charakter swobodnej wymiany myśli. Hiszpania jest wiodącym producentem brokułów w Europie, ale Polska też jest ważnym dostawcą tych warzyw. Co ważne, produkt dostarczany z obu państw na wspólnotowy rynek trafia tam w innych terminach. To sprawia, że nie jesteśmy bezpośrednimi konkurentami oraz otwiera płaszczyznę do współpracy.

Od lewej Klaudia Horlop Sakata, Przemysław Ciesielski CK Frost, Luis Gimenez prezydent +Brocoli, Michał Groblewski prezes SPB

Co już zostało zrobione, a co przed nami?

Spożycie brokuła w Polsce stale rośnie. To smaczne warzywo zyskuje coraz szersze grono sympatyków. Porównując wskaźnik konsumpcji na statystyczną osobę z wybranymi krajami UE nie można jednak mieć najmniejszych wątpliwości – wiele jeszcze jest do zrobienia. Promocja brokuła w Hiszpanii zaczęła się od działań edukacyjnych i informacyjnych o tym jak przyrządzić te warzywa by były smaczne i lubiane przez hiszpańskie rodziny. Dziś brokuł jest powszechnie znany i ceniony. Czy tak też stanie się w Polsce. Wiele osób i firm zaangażowało się w aktywne działania na rzecz popularyzacji spożycia tego gatunku. Promocja brokuła, choć jest procesem długotrwałym, już przyniosła pierwsze pozytywne skutki. O rynku brokułów, o wyzwaniach przed Stowarzyszeniem Promocji Brokuła i o tym jak upowszechnianie spożycia tego warzywa wyglądało w Hiszpanii jest poniżej zamieszczony film: