Chciałoby się powiedzieć – niech moc będzie z wami. Chodzi oczywiście o Moc Polskich Warzyw. Pod takim właśnie hasłem realizowana jest kampania promująca warzywa z polskim rodowodem. Inauguracja kolejnej już drugiej edycji tej kampanii miała miejsce 4 sierpnia w Potworowie. Plantatorzy pokazali to co mają najlepsze – dorodne, smaczne i zdrowe warzywa z polskiej ziemi. Oprócz tego można było ich spróbować w kulinarnym wydaniu, dzięki licznie obecnych na tym wydarzeniu lokalnych Kół Gospodyń Wiejskich.

Jak informował Paweł Myziak, prowadzący spotkanie tegoroczna kampania ma przede wszystkich zachęcać do sięgania po sezonowe warzywa, których bogactwo w naszym kraju jest bardzo duże. W samym tylko naszym regionie radomskim produkujemy przeszło 40 gatunków warzyw. Są to przede wszystkim warzywa spod osłon, ale nie brakuje również tych typowo polowych – mówił gospodarz spotkania. Oczywiście wśród nich prym wiedzie papryka, produkowana obecnie w bardzo różnorodnym asortymencie – kolorów, kształtów i smaków.  

Marek Suski, poseł na sejm RP

Wiemy jak ważną częścią naszej gospodarki jest rolnictwo i zależy nam żeby rozwijało się dalej. Ważny jest tez aspekt dostępności polskich warzyw dla konsumentów, dlatego w ostatnim czasie zwiększyliśmy możliwości sprzedaży bezpośredniej prosto z gospodarstw, tak by rolnicy mogli zbywać swoje produkty po wyższej cenie, z pominięciem pośredników – mówił obecny na tym wydarzeniu Marek Suski, poseł na Sejm. Przypomniał, że za rządów PiS dokonano ogromnego transferu pieniędzy na polską wieś, nie tylko na bezpośredni rozwój gospodarstw ale tez rozwój infrastruktury (dróg, szkół, oczyszczalni ścieków itp.).

Anna Kwiecień posłanka Ziemi Radomskiej

Anna Kwiecień posłanka Ziemi Radomskiej  podkreślała ogromny rozwój produkcji rolnej w Polsce o czym świadczą dane rynkowe. W 2015 roku eksport produktów rolnych z Polski był na poziomie 24 mld euro, dziś wartość ta 35 mld euro. To pokazuje jak bardzo wzrosła produkcja i sprzedaż naszych produktów rolnych – mówiła działaczka bezpośrednio związana z regionem radomskim. Podkreślała znaczenie polskiej żywności w naszej gospodarce zwłaszcza produktów pochodzących bezpośrednio z gospodarstw rolnych.

Witold Boguta, KZGPOiW

W odniesieniu do kampanii Moc Polskich Warzyw głos zabrała Witold Boguta – prezes KZGPOiW. Podkreślał znaczenie tego typu inicjatyw także w zakresie integracji podmiotów związanych z produkcja warzyw, gdzie w realizacji kampanii Moc Polskich Warzyw uczestniczy aż 6 organizacji branżowych. Jej inicjatorem jest Zrzeszenia Producentów Papryki Rzeczypospolitej Polskiej ale w samej realizacji uczestniczą  Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw, Stowarzyszenie Producentów Pomidorów i Ogórków pod Osłonami, Stowarzyszenie Malinowy Król, Stowarzyszenie Branży Grzybów Uprawnych oraz Stowarzyszenie Czosnek Galicyjski. Kampania jest organizowana dzięki wsparciu ze środków finansowych Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.

Druga odsłona kampanii Moc Polskich Warzyw, będzie ponownie ukierunkowana na działania informacyjne mające na celu wzrost zaufania do polskich warzyw i ich lokalnych producentów.