Ostatniego dnia wakacji odbyło się spotkanie połączone z warsztatami kulinarnymi
w ramach kampanii „Moc Polskich Warzyw”. W studiu kulinarnym w Warszawie spotkali się dziennikarze, blogerzy, eksperci oraz producenci polskich warzyw, aby wspólnie pogłębiać wiedzę i nabywać nowe umiejętności oraz zachęcać konsumentów do zwiększenia udziału warzyw w codziennej diecie.

Polskie warzywa sezonowe w praktyce

Pod okiem doświadczonej szefowej kuchni  i dietetyczki – Joanny Banad oraz ekspertem kampanii – dr Justyny Bylinowskiej uczestnicy wspólnie przygotowali dania międzynarodowej kuchni opartej na polskich sezonowych warzywach. Dip muhammara z grillowaną papryką, pieczonym kalafiorem, orzechami włoskimi i tahiną, gnudi z kremowym sosem romesco
z pieczonymi warzywami i krewetkami, chlebek cukiniowy z kremem sernikowym to dania które znalazły się w programie warsztatów.

Podczas przygotowywania oraz wspólnej degustacji dań uczestnicy mieli możliwość poznać wiele ciekawych technik kulinarnych, zagłębić się w tajniki gotowania, nauczyć się sztuczek stosowanych przez najbardziej doświadczonych szefów kuchni oraz poznać właściwości zdrowotne m.in. papryki, cukinii czy kalafiora.

W kampanii Moc Polskich Warzyw staramy się dotrzeć do konsumentów z prostym przekazem, że jedzenie warzyw przynosi nam korzyści. Nie tylko zdrowotne, choć bardzo ważne jest, aby warzywa stanowiły przynajmniej połowę każdego posiłku. Polskie warzywa to jednak również wspaniałe smaki i nieograniczone możliwości kulinarne. – mówi Mirosław Łuska, prezes Zrzeszenia Producentów papryki RP. Dzięki takim spotkaniom jak dzisiejsze w niecodziennej, atrakcyjnej konwencji poprzez liderów opinii docieramy do setek tysięcy odbiorców zachęcając ich do prowadzenia zdrowego trybu życia oraz sięgania po najlepsze, sezonowe warzywa od krajowych producentów – dodaje.

Przepisy na najlepsze dania z polskich warzyw znajdują się na stronie internetowej www.mocpolskichwarzyw.pl.


„Moc Polskich Warzyw” to kampania, która powstała z inicjatywy Zrzeszenia Producentów Papryki Rzeczypospolitej Polskiej. Obok ZPPRP, które koordynuje program, udział w projekcie biorą również: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw, Stowarzyszenie Producentów Pomidorów i Ogórków pod Osłonami, Stowarzyszenie Malinowy Król, Stowarzyszenie Branży Grzybów Uprawnych oraz Stowarzyszenie Czosnek Galicyjski. Kampania jest finansowana ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.

Biuro Prasowe
Grzegorz Łukasik, Agencja Brandmates