Zmiany w ciągnikach marki Landini

Krzysztof Jurek z firmy Agro Jurek od tego sezonu w swojej ofercie ma ciągniki marki Landini



Ciągniki marki Landini oferowane na polskim rynku przez firmę Argo Tractors zmieniła nie tylko swój wygląd. Modyfikacje wprowadzono również w samych m.in. w jednostkach napędowych. Powiększa się również sieć dealerską, co świadczy o właściwym rozwoju tej marki w Polsce. Jednym z nowych reprezentantów tej marki jest firma Agro Jurek z Kocmyrzowa o czym na targach Agro Show 2022 w Bednarach informował jej właściciel – Krzysztof Jurek.

Wśród specjalistycznych ciągników marki REX4 prezentowano m.in. model Rex 4-090S. Ciągniki te posiadają silniki zgodne z normą Stage V dzięki innowacyjnemu systemowi wykorzystującemu filtr DPF z pasywną regeneracją, katalizator utleniający DOC, a w modelach powyżej 75 KM katalizator SCR (selektywna redukcja katalizatora) oraz zbiornik AdBlue z praktycznym systemem szybkiego dostępu i szybkiego uzupełniania

Modele REX 4-080, 4-090, 4-100, 4-110, 4-120 oferują moc w zakresie od 75 KM do 112 KM. 4-cylindrowe, 16-zaworowe, 2,9-litrowe silniki Deutz z Turbo Intercoolerem i elektronicznym wtryskiem Common Rail zapewniają doskonałe osiągi w zakresie rezerwy momentu obrotowego, lepszą reakcję i niższe zużycie paliwa. Przełącznik Engine Memo Switch zapamiętuje i szybko przywołuje najbardziej odpowiednią prędkość obrotową silnika, aby przyspieszyć pracę. Szczególną uwagę zwrócono na obsługę techniczną silnika, stosując dedykowane rozwiązania, które wydłużyły okresy między przeglądami z 500 do 1000 godzin.

Marka Landini

Wśród różnych konfiguracji przekładni na szczególną uwagę zasługuje nowa wersja Robo-Shift 48 +16 z elektrohydrauliczną przekładnią nawrotną i w pełni zrobotyzowaną zmianą biegów. Dostępność podwozia zaprojektowanego specjalnie do montażu przednich i środkowych narzędzi dodatkowo zwiększa wszechstronność serii REX4.

O wielu z zaprezentowanych nowościach w ramach marki Landini dowiecie się z materiału filmowego:

Serie 5-120

Nowe Landini Serie 5 Stage V to ciągniki dostępne w trzech modelach napędzane 4-cylindrowymi, 16-zaworowymi, 3,6-litrowymi silnikami FPT F36 z Turbo Intercooler i elektronicznym wtryskiem Common Rail, dostarczającymi 95 KM, 102 KM i 115 KM.

Dzięki technologii EGR/DOC/DPF/SCR, nowe Serie 5 są zgodne z normą emisji spalin Stage V.

Dostępnych jest osiem konfiguracji skrzyni biegów: od Speed Four 12 + 12 z mechaniczną przekładnią nawrotną; do T-Tronic 48 + 16 z Hi-Medium-Low, hydrauliczną przekładnią nawrotną, biegami pełzającymi, a w tym przypadku dostępna jest również funkcja Park Lock.

Plusy tej serii to wszechstronność nowego układu hydraulicznego, mającego na celu osiągnięcie większej wydajności, który ma przepływ do 82 l/min dla hydrauliki roboczej i 32 dla układu kierowniczego, a także 35 litrów oleju, który można wydobyć, aby poruszać wywrotki.

Dostępnych jest do 6 hydraulicznych zaworów: 3 sterowane mechanicznie, 1 sterowany elektrycznie oraz, jako opcja, 2 zawory montowane pośrodku dla przedniego podnośnika i ładowacza czołowego, które można połączyć razem. Wreszcie, istnieją trzy rodzaje tylnego zaczepu: mechaniczny, mechaniczny z systemem ELS (Ergonomic Lift System) i elektroniczny.

Kabina Total View Slim może być sztywna lub mechanicznie zawieszona w dwóch punktach i przyczynia się – wraz z amortyzowaną przednią osią – do odizolowania operatora od drgań i zwiększenia komfortu podczas transportu i pracy. 4-słupkowa konstrukcja zapewnia pole widzenia 360°, ułatwiając pracę w ciasnych miejscach, a nawet w nocy dzięki aż 10 światłom LED.

Model Landini 5-120 Dynamic był finalistą „Tractor of the Year 2022” w kategorii Best Utility.

Prowadzenie satelitarne, kontrolowane przez wygodny wyświetlacz dotykowy, umożliwia precyzyjne zarządzanie kierowaniem, podczas gdy konfiguracja i sterowanie osprzętem może korzystać z systemu ISObus, aby stale osiągać maksymalną wydajność operacyjną.

Flota ciągników może być również zarządzana przez system telematyczny Landini Fleet Management w celu kontroli parametrów zużycia paliwa, godzin i obszarów pracy, z myślą o poprawie rentowności, wydajności i zdalnej diagnostyce.

Wreszcie, Landini Serie 5 ewoluowało również w zakresie planowej konserwacji, z rozwiązaniami zaprojektowanymi z myślą o potrzebach małych, średnich i dużych gospodarstw.

Marka Landini

Serie 6-135H

Landini SERIES 6H T-Tronic, to nowość w rodzinie ciągników Argo, to ciągnik, który reprezentuje wydajność, wszechstronność, design i komfort. Jedną z głównych innowacji jest silnik o emisji Stage V, dzięki technologii DOC-DPF-SCR. Dodatkowe cechy to hydraulika z zamkniętym centrum, zawieszona kabina i oś. Landini SERIES 6H T-Tronic jest genialnie pozycjonowany w kategorii Utility, nadaje się do pracy na otwartym polu, sianokosów i typowych czynności w gospodarstwie, zwiększając osiągi i wydajność, optymalizując styl i ergonomię.

Gama oferuje dwa modele, oba napędzane 16-zaworowym, 3,6-litrowym silnikiem F36: 6-125H, zdolnym do wytworzenia 119 koni mechanicznych, wzrastających do 127 w wersji 6-135H. Zużycie paliwa zmniejszono o 10% dzięki innowacyjnym rozwiązaniom, a pojemność zbiornika zwiększono do 170 litrów (poprzednio 150). Zwiększono również maksymalny moment obrotowy – oba modele osiągają 518 Nm przy 1300 obr.

Układ hydrauliczny został zmodernizowany do obiegu zamkniętego (CCLS) o wydajności 110 litrów/minutę, z czego 38,5 litra przypada na układ kierowniczy: rozwiązanie to pozwala na większą wydajność hydrauliczną i zwiększenie produktywności w obsłudze ładowacza czołowego. Jednocześnie zagwarantowane jest niższe zużycie paliwa i mniejszy hałas podczas pracy. Pobór oleju 34 litry oraz dodatkowo 10 litrów z opcjonalnym zbiornikiem do obsługi wywrotek. Gama obejmuje również system „Power Beyond”, który zapewnia wykorzystanie pełnego przepływu 110 l/min. Do dyspozycji jest aż siedem rozdzielaczy, w tym dwa montowane pośrodku i trzy mechaniczne, a także selektor przepływu, który podwaja wydajność oraz zawór elektro-hydrauliczny dla narzędzi wymagających określonego natężenia przepływu, z możliwością zastosowania dodatkowych dwóch rozdzielaczy, również z tyłu i również elektronicznych.

Przekładnia zapewnia odpowiednią prędkość dla każdego konkretnego zastosowania. Jest to zasługa sprawdzonego schematu 36+12 z HML (3 prędkości pod obciążeniem) i Reverse Powershuttle z modulowanym załączaniem. Dzięki zakresowi biegów pełzających można uzyskać 48+16 przełożeń. Jako opcja dostępna jest „Park-lock” – dla większego bezpieczeństwa.

Pełna widoczność z przodu jest zapewniona dzięki zamontowaniu pod maską układu oczyszczania spalin Stage V i systemu SCR, co zapewnia kompaktową linię ciągnika, która jest wierna nowej stylistyce rodziny Landini. Widoczność jest w pełni rozszerzona przez 4-słupkową kabinę i szyberdach z otwieraną klapą dla naturalnej wentylacji kabiny. Wszystkie operacje z ładowaczem czołowym są dzięki temu łatwiejsze, podobnie jak praca w nocy dzięki 10 światłom roboczym LED.

Większą uwagę na komfort pracy operatora zwraca mechaniczny układ zawieszenia kabiny z siłownikami 96 mm oraz ergonomiczne rozwiązania zastosowane na pulpicie sterowniczym, na którym znajduje się nowy joystick do obsługi ładowacza, zaczepu i włączania półbiegów. Komfort, który przejawia się również podczas transportu drogowego dzięki opcji zawieszonej osi przedniej z hamulcami.

Elektronicznie sterowany tylny podnośnik ma udźwig 6.000 kilogramów, a system auto PTO aktywuje/dezaktywuje WOM przy określonej wysokości podnośnika. Jest też system anti-pitch, który tłumi naprężenia wynikające z nierówności podłoża podczas transportu.

Wyposażenie opcjonalne obejmuje ładowacz czołowy L30 i przedni zaczep, który może podnieść do 2250 kilogramów, z przednim WOM.

Landini SERIE 6H może korzystać z najlepszych technologii dostępnych we włoskiej firmie. Dzięki otwartej architekturze ciągnika, jest on w stanie przyjąć wiele systemów prowadzenia satelitarnego, a system ISObus – aby ciągnik komunikował się z osprzętem – zapewnia maksymalną wydajność i kontrolę paliwa. Ponadto, dzięki systemowi Landini Fleet & Remote Diagnostic Management, możliwe jest zarządzanie flotą ciągników poprzez obniżenie kosztów operacyjnych i ustalenie produktywności maszyn dzięki kontroli parametrów pracy i telemetrii ciągnika. Z kolei zdalna diagnostyka pozwala na ograniczenie przestojów maszyny poprzez zdalną interwencję w celu aktualizacji oprogramowania.

.