Warzywa i owoce powinny stanowić połowę tego, co jemy. Wiemy, że są zdrowe, ale nie wiemy, że niezbędne w dużych ilościach w każdym posiłku. Upowszechnienie talerza* pełnego warzyw i owoców oraz integracja wokół tej idei całego środowiska, to najważniejsze dziś zadanie liderów organizacji branżowych.


Składam najlepsze życzenia wszystkim, którzy dziś świętują. Konsumentom, którzy znają rolę owoców i warzyw oraz producentom, którzy to nasze dobro narodowe produkują. Gratuluję wszystkim, którzy pracują na rzecz integracji sektora. Potrzebujemy zbiorowej mądrości, wymiany doświadczeń i nade wszystko promocji – mówi Witold Boguta, Prezes Zarządu Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw.


Badamy wraz z firmą Kantar konsumpcję i różnorodność konsumpcji warzyw i owoców. Uwadze Państwa polecam wskaźnik „Wczoraj na talerzu”. Jest on wyliczany na podstawie deklaracji dotyczących posiłków z dnia poprzedzającego badanie, w których pojawiły się warzywa, owoce i ich przetwory. Wiemy, że tylko 15% Polaków odżywia się zgodnie z zaleceniami dietetyków. To dla naszego środowiska jest motywacją i jakimś zobowiązaniem. Chcemy współpracować z każdym, kto potrafi podnieść świadomość ludzi opiniotwórczych i konsumentów. Warzywa i owoce powinny stanowić połowę tego co jemy – dodaje Witold Boguta, Prezes KZGPOiW i Przewodniczący Komisji Zarządzającej Funduszem Promocji Owoców i Warzyw.


Liderzy sektora zwracają uwagę, iż warzywa i owoce powinny stanowić połowę tego, co jemy. Wspólnie zgodzili się co do użyteczności tej rekomendacji. Zdaniem branżowych ekspertów, połowa jest prostsza niż pięć porcji. Takie uproszczenie da wzrost świadomości roli warzyw i owoców w naszej diecie. Do tej koncepcji tworzony jest system identyfikacji wizualnej oraz narzędzia, które pozwolą z niego korzystać wielu organizacjom i agencjom pracującym na rzecz sektora. Będzie on wdrażany w 2021 roku we wszystkich projektach finansowanych z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.

Infografika: zdrowy posiłek

Polscy producenci oferują szeroki asortyment świeżych warzyw i owoców, w coraz dłuższych sezonach, oraz ich przetwory i mrożonki. Stawiają na kuchnię nadal smaczną, ale lżejszą. Postanowili łączyć producentów z konsumentami. W Dniu swojego święta pokazali, że mają pomysły na zwiększenie konsumpcji i wzmacnianie dobrych nawyków żywieniowych.



Projekt „Połowa Sukcesu – promocja spożycia owoców i warzyw oraz ich przetworów” realizowany jest przez agencję strategiczną INSPIRE smarter branding dla Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw. Za opracowanie systemu identyfikacji wizualnej odpowiada agencja brandingowa Studio Otwarte (czytaj więcej)

„Narodowe badania konsumpcji warzyw i owoców” to projekt kompleksowych badań konsumpcji. Został zainicjowany przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw w odpowiedzi na wyzwania związane z promocją roli warzyw i owoców w diecie. Badania są realizowane od lutego 2020 przez firmę KANTAR Polska we współpracy z agencją INSPIRE smarter branding.

Oba zadania finansowane są ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.


#PołowaSukcesu #PołowaTegoCoJemy #PolskaSmakuje #KupujŚwiadomie 


Z okazji Dnia Owoców i Warzyw życzymy wszystkim producentom jak najwyższych plonów, jak najlepszych rynków zbytu i satysfakcjonujących cen za wyprodukowane warzywa

Redakcja portalu warzywapolowe.pl