Czy COVID pomoże amerykańskiej branży warzywniczej?

USA to kraj najsilniej dotknięty epidemią koronawirusa. Sytuacja wciąż jest tam dramatyczna, więc niektóre stany rozważają ponowne całkowite zamknięcie restauracji. Takie spekulacje nakręcają sprzedaż świeżych warzyw, która w porównaniu do wyników notowanych w połowie lipca 2019 wzrosła o ponad 10%. Od początku roku obserwować można także dynamiczny wzrost sprzedaży żywności mrożonej, którą można dłużej przechowywać.

Wartość świeżego rynku rośnie

Świeże produkty wygenerowały sprzedaż na poziomie 1,39 miliarda dolarów w tygodniu kończącym się 12 lipca (28 tydzień 2020 roku). To oznacza wzrost sprzedaży o 138 milionów dolarów w tej kategorii produktów jeśli porównamy ten okres z analogicznym okresem roku poprzedniego. Najsilniej wzrosła sprzedaży warzyw, bo aż o 16,1% w porównaniu do poprzedniego roku. Warzywem, którym handlowano najchętniej była sałata. Wartość sprzedaży tego warzywa w omawianym tygodniu wyniosła 169 mln USD. Okres lata sprawił też, że popularnością cieszyły się pomidory, kolby słodkiej kukurydzy oraz papryka. Pokupne pozostają cebula, marchew oraz brokuły. Z pierwszej dziesiątki najchętniej kupowanych produktów świeżych przez Amerykanów wypadły z kolei grzyby.

Rośnie sprzedaż mrożonek i warzyw o wydłużonym okresie przechowalniczym

W tej kategorii produktów wzrosty są spektakularne. Licząc wartość sprzedaży od początku roku, w porównaniu z analogicznym okresem 2019 roku, wzrosła ona o 27,9%. Co ciekawe, w 28 tygodniu, a więc ostatnim który objęło amerykańskie badanie rynkowe, najbardziej wzrosła sprzedaż mrożonych owoców. Tu różnica rdr wyniosła aż 34,1%. Należy jednak podkreślić, że wzrosty dotyczą sprzedaży wszystkich mrożonek wiodących gatunków owoców i warzyw i mają wartości dwucyfrowe.

Źródło: www.freshplaza.com