Opakowania, które zwiększają sprzedaż warzyw, cz. 3




To już trzecia i ostatnia część przeglądu zestawów warzywnych, jakie sklepy działające na terenie Wysp Brytyjskich wprowadziły do swej oferty. W wielu przypadkach katalizatorem takich działań okazała się epidemia COVID-19. Okazały się one na tyle skuteczne, że przedstawiciele firm w większości deklarują, iż tzw. pudełka warzywne pozostaną w stałej sprzedaży nawet po normalizacji sytuacji. Poniżej opis kolejnej partii tego typu zbiorczych produktów.

  • Feed Britain market fruit & veg box

Feed Britain to inicjatywa mająca na celu złagodzenie skutków epidemii na rynku spożywczym. Podmiot zaopatrujący konsumentów w warzywa zaczął działać szybko, ale dostawy są nadal ograniczone. Ich wolumen szybko jednak rośnie. Wszelkie zyski, które Feed Britain osiąga podczas kryzysu koronawirusa, są przekazywane na kampanię Feed NHS. Jej celem jest zgromadzenie funduszy na zapewnienie jednego ciepłego, zdrowego posiłku dziennie pracownikom intensywnej opieki medycznej NHS (National Health Service – służba zdrowia). Obecnie to nie jedyny target organizacji. Nowa oferta umożliwiła również wejście na rynek dostawcom, na których przychody poważnie wpłynęła pandemia. Oferowane pudełko zawiera 15 odmian owoców i warzyw pochodzących od Premier Fruits, dostawcy z siedzibą w sercu New Covent Garden Market. Zawartość obejmuje asortyment  od marchwi po banany i ananasy. Cena to 129,20 zł (£26,50).

  • Lola’s Cupcakes mixed fruit and vegetable box

Firma Lola’s Cupcakes dotychczas była najbardziej znana ze sprzedaży babeczek. Jednak ze względu na COVID-19 obecnie realizuje setki codziennych zamówień na artykuły warzywne i planuje kontynuować w dłuższej perspektywie tę działalność. Oferuje zestaw spakowany w pudełko obejmujący warzywa i owoce. Mniej jest tutaj ziemniaków, a zamiast nich zwiększa się udział warzyw szybko gotujących się i selekcji owoców na przekąski w ciągu dnia. Zawartość opakowania pozostaje taka sama za każdym razem, gdy konsument składa zamówienie. Stałe składniki to brokuły o długich łodygach, szparagi, awokado, szpinak i pomidorki koktajlowe, a także borówki, winogrona i mango. W zestawie nie zabrakło miejsca dla firmowego produktu flagowego – słodkiej babeczki na deser. Cena zestawu to ok. 146,20 zł (£29,99).

  • Oddbox

Chociaż obecnie dostawy są nadal ograniczone wyłącznie do Londynu, to już ponad 1,9 miliona kg owoców i warzyw zostało uratowane przed zmarnowaniem i trafiło do konsumentów. Przedsiębiorstwo społeczne odnotowało ogromny wzrost popytu na owoce i warzywa zwalczając marnotrawstwo żywności od początku lockdown-u. Aktualnie przyjmowane są zamówienia od nowych klientów, kontynuowana jest ścisła współpraca z rolnikami w całej Wielkiej Brytanii i za granicą, a nadwyżki sezonowych produktów trafiają do Londyńczyków. Zawartość zestawu Oddbox zmienia się z tygodnia na tydzień. W przeszłości nabywcy otrzymywali dynie piżmowe, boćwinę, paprykę, grzyby, bakłażan i cukinie. Pudełka są dostępne w rozmiarach małych, średnich i dużych, dzięki czemu możliwe jest dobranie odpowiedniego wariantu dla swojego gospodarstwa domowego. Stawka wyjściowa to 46 zł (£9,45).

  • Milk & More seasonal organic fruit & veg

Firma o mleczarskich tradycjach teraz dostarcza ponad 200 produktów pod drzwi konsumentów w całym kraju przed 7 rano. Jednym z nich jest opakowanie w warzywami. Jego zawartość będzie się nieznacznie zmieniać co tydzień, co odzwierciedla sezonową podaż. Informacja o tym jakie produkty wchodzą w skład zestawu jest aktualizowana na stronie internetowej firmy. Zwykle kupujący otrzymuje 4-5 gatunków warzyw i 3-4 różne owoce. Może to być na przykład: kilogram ziemniaków, dynia piżmowa, cukinia, bakłażan, ogórki i pomidorki koktajlowe oraz śliwki, klementynki i jabłka. Za te rarytasy trzeba zapłacić 80,40 zł (£16,50).

  • The Veg Box Company

Większość warzyw oferowanych w zestawie firmy z Lancashire pochodzi z lokalnych farm. Pudełka różnią się wielkością, a koszt ich zakupu zaczyna się od 12 funtów. Taki najmniejszy zestaw jest odpowiedni dla jednej osoby. W ofercie są też opakowania dla dużej rodziny. Niektóre zestawy oferują również pudełka z sałatkami i mieszane pudełko na owoce i warzywa. Zawartość jest zapakowana w papierowe torby, dzięki czemu wszystko dociera w doskonałym stanie. Obecnie trwają prace nad planami dodania opcji „stwórz własny zestaw”, który umożliwi konsumentom konfigurację zawartości opakowania. Cena najmniejszego zestawy przy obecnym kursie wymiany walut to 58,50 zł.

W Polsce wciąż funkcjonuje sporo gospodarstw, gdzie w ciągu roku produkuje się szeroki asortyment warzyw. Czy przygotowywanie zestawów takich jak wyżej opisane przykłady może stać się formą zwiększenia ich sprzedaży bezpośredniej? Wydaje się, że obserwować można zwiększoną chęć dokonywania zakupów bezpośrednio u rolnika, więc być może ma to sens.

Źródło: The Independent