Mini arbuz EXCEED nominowany do nagrody Fruit Logistica Innovation Award 2024




Mini arbuz Exceed został nominowany do nagrody Fruit Logistica Innovation Award 2024, zaznaczając pełen dumy moment w długotrwałej historii współpracy pomiędzy Staay Food Group i Hazera. Ogłoszenie zwycięzcy nastąpi podczas targów Fruit Logistica w Berlinie (7–9 lutego).

Zdaniem Marka Loojenga, menedżera ds. marketingu w Staay Food Group i Michała Taraski, kierownika globalnego łańcucha wartości w firmie Hazera arbuz Exceed został nominowany dzięki wyjątkowemu połączeniu cech, które są korzystne dla producentów, sprzedawców detalicznych i konsumentów. Arbuz Exceed to trwała i przyjazna dla środowiska odmiana o wysokiej odporności na mączniaka prawdziwego, do wielokrotnego zbioru. Wymaga ograniczonej ilości zabiegów przeciwko chorobom grzybowym oraz mniejszej ilości wody niż w przypadku uprawy tradycyjnych arbuzów – mówi Mark Loojenga. Michał Taraska dodaje, że pomaga to również ograniczyć marnowanie żywności: Exceed pozwala ograniczyć straty podczas uprawy i transportu.

Dzięki wydłużonemu okresowi przydatności do spożycia tej odmiany (średnio od 5 do 10 dni dłuższy niż w przypadku tradycyjnych arbuzów), charakteryzuje się ona długotrwałą świeżością zarówno w supermarketach, jak i w domach konsumentów – kontynuuje. Dzięki niewielkim, stabilnym rozmiarom arbuz Exceed stanowi odpowiedź na mocno rosnące zapotrzebowanie na mniejsze arbuzy na rynku (północno)europejskim i amerykańskim. „Rozmiar jest odpowiedni dla coraz mniejszych gospodarstw domowych, a owoc można z łatwością przechowywać w lodówce. Arbuzy te są bezpestkowe, co jest bardzo wygodne dla konsumentów, a także pozwala zmniejszyć ilość odpadów” – dodaje Mark. „Niemniej jednak to smak i kolor sprawiają, że konsumenci do niego wracają”. Jak zaznacza Michał: „Mini arbuz Exceed ma naprawdę słodki smak i jest chrupki, o czym świadczy jego ponadprzeciętny poziom Brix”.

Praca zespołowa

Mini arbuz Exceed to najnowsze dzieło wieloletniej współpracy pomiędzy Staay Food Group i firmą Hazera. „Staay to silny i dynamiczny partner, odgrywający kluczową rolę w skutecznym wprowadzeniu nowego produktu na rynek” – mówi Michał. Podkreśla on wartość takiego partnerstwa dla firmy Hazera. „Możemy podstawić najlepszy bolid Formuły 1, ale, aby wygrać wyścig, nadal potrzebujemy najwyższej klasy kierowcy. Staay Food Group znalazła tego kierowcę”.

Jest to analogia, z którą Mark całkowicie się zgadza. „Firma Hazera dostarcza najwyższej jakości nasiona, które są doskonale dopasowane do naszych pól w Kostaryce. Dzięki tej nowo opracowanej odmianie doskonale wpisujemy się w wymagania rynku i jesteśmy w stanie wyprodukować odpowiednie arbuzy. Mini arbuz Exceed to kolejny krok w naszej ścisłej i owocnej współpracy”.

Premiera na targach Fruit Logistica w Berlinie

Premiera mini arbuza Exceed w Europie odbędzie się na targach Fruit Logistica, gdzie Staay Food Group będzie obecna na stoisku B45 w hali 3.2. „Zaprezentujemy także wybrane inne produkty, które sami uprawiamy i oferujemy” – wyjaśnia Mark. „Po raz pierwszy możemy wspólnie zaprezentować nasze trzy odmiany kolorowych gruszek: Red Conference, Early Desire i Dazzling Gold, które są dostępne wyłącznie za pośrednictwem Staay Food Group. Po drugie zaprezentujemy nasze sałaty z upraw hydroponicznych i wreszcie szeroką ofertę dostępnych pomidorów gałązkowych. Szczególną uwagę zwrócimy ponadto na nasz oddział w Venlo, którego działalność koncentruje się na branży gastronomicznej. Ta placówka oferuje dość unikalną usługę na rynku niemieckim, gdzie konsumenci mogą kupować produkty na kartony zamiast na palety oraz łączyć różne produkty na jednej palecie. Jest to idealne rozwiązanie dla restauracji, które zazwyczaj nie potrzebują całych palet jednego produktu”.

Uroczystość wręczenia nagrody za innowację odbędzie się 9 lutego 2024 r. o godzinie 14.30. na specjalnej powierzchni wystawienniczej FLIA Technology pomiędzy halami 1.1 i 2.1. Mark Loojenga i Michał Taraska są zgodni, że ta nominacja „potwierdza, że jesteśmy na dobrej drodze, jeśli chodzi o wysiłki naszego zespołu, aby skutecznie połączyć rozwój, uprawę, sprzedaż i marketing doskonałych i innowacyjnych produktów”.