Macfrut 2021 – wyjątkowa edycja (Special Edition)




Kolejna, już 37 edycja międzynarodowych targów Macfrut odbędzie się w dniach 7-9 września w Rimini Expo Center. Wydarzenie ma nowy format. Połączone zostaną dwa elementy: stacjonarna wystawa i opcje zdalne. Zaplanowano wiele obszarów tematycznych, takich jak choćby salon Italian Retailer Business Lounge z przedstawicielami włoskiego handlu detalicznego, międzynarodowe wydarzenie Biosolutions, Międzynarodowe Dni Szparagów czy szereg spotkań B2B. W tym roku Sardynia jest regionem partnerskim targów. Na 6 września organizatorzy przewidzieli zaś Dzień Chin.

Stacjonarno-zdalne targi w tym roku

Organizatorzy przypominają, że 2021 r. to Międzynarodowy Rok Owoców i Warzyw. Zachęcają, by uczcić ten fakt poprzez spotkanie we Włoszech. Macfrut, międzynarodowe targi branży świeżych produktów, odbywać będą się ponownie w Rimini Expo Center. Tym razem potrwają od wtorku 7 do czwartku 9 września 2021 r. Będzie to edycja specjalna z nowym formatem i atrakcjami. Pewnego rodzaju prologiem do targów będzie China Day. Całodniowy program tego wydarzenia poświęcony jest ekskluzywnie prowadzeniu biznesu w Chinach i współpracy z tamtejszymi partnerami. To wydarzenie mieć będzie miejsce 6 września. Pierwotnie Macfrut w 2021 roku zaplanowany był w dniach 4-6 maja. Zmieniła się zatem nie tylko formuła, ale i termin. Wydaje się jednak, że możliwości jakie impreza zaoferuje będą szersze niż dotychczas. Teraz targi będące polem do budowy biznesowych i osobistych relacji uzupełnione zostaną o możliwości oferowane przez cyfrowy świat. To ważne przede wszystkim dla firm pragnących rozszerzyć swoją działalność na rynki międzynarodowe. Zupełnie nowy format tych targów dla profesjonalistów z branży wykorzystuje know-how z 37 dotychczasowych edycji, z dodatkiem przełomowego doświadczenia online. Wystawcy biorący udział w Macfrut 2021 będą dysponować nie tylko stoiskiem na miejscu w Rimini, ale także otrzymają wirtualną przestrzeń ekspozycyjną na platformie cyfrowej (macfrutdigital.com). To pozwoli im rozwinąć swoje możliwości biznesowe na dwóch płaszczyznach jednocześnie.

Wiele obszarów zainteresowania

Równolegle do odbywającej się wystawy, Special Edition będzie oferować zwiedzającym kilka obszarów tematycznych dotyczących świata owoców i warzyw. Dla przykładu, Macfrut zaoferuje możliwość lepszego poznania oferty Sardynii. Ta śródziemnomorska wyspa słynąca z wysokiej jakości produktów rolnych jest regionem partnerskim targów. Wydarzenie International Biosolutions Event będzie poświęcone podmiotom z łańcucha dostaw biostymulatorów i biokontroli. Wydarzenie to obejmuje międzynarodową wystawę dedykowaną producentom biostymulatorów skierowaną do plantatorów i specjalistów z branży. Oprócz części wystawienniczej odbędą się wizytacje z przewodnikiem i międzynarodowy kongres poświęcony tejże tematyce. Jedną z największych nowości edycji 2021 będzie Italian Retailer Business Lounge. To ekskluzywna strefa dedykowana uczestnikom handlu detalicznego prowadzonego na dużą skalę, w której odbędą się spotkania z wystawcami. Za kolejną nowość uznać można czwartą edycję Międzynarodowych Dni Szparagów, które po raz pierwszy odbędą się równolegle z Macfrutem. Jest to kompleksowa sesja fokusowa poświęcona całej branży szparagowej, obejmująca część wystawienniczą, w której znajdują się firmy specjalistyczne, oraz strefę konferencyjną z najnowszymi informacjami technicznymi i handlowymi. B2B Meeting Agenda da odwiedzającym możliwość zaplanowania i zagospodarowania czasu na targach dzięki umawianiu spotkań poprzez wirtualne stoisko. Będzie ono dostępne dla wszystkich wystawców, którzy przyłączą się do inicjatywy. Takie spotkania będzie można odbyć na miejscu lub online. Wystawcy mogą również z wyprzedzeniem przygotować własny program spotkań, umawiając niektóre z nich ze specjalnie wybranymi międzynarodowymi kupcami.

Zespół Macfrut nie obawia się wyzwań niesionych przez przyszłość

Po raz kolejny zespół Macfrut odpowiada za przeprowadzenie  innowacyjnego projektu zorientowanego na przyszłość. W branży istnieje wielkie pragnienie osobistego spotkania, cieszenia się kontaktem z ludźmi, za którym tęsknimy od tak dawna. Jednocześnie zdajemy sobie sprawę, że obecna sytuacja całkowicie zmieniła sposób, w jaki postrzegamy rzeczy. Edycja specjalna Macfrut, zaplanowana na 7-9 września, jest odpowiedzią na obie potrzeby: fizyczną obecność i możliwości cyfrowe. We wrześniu ubiegłego roku jako pierwsi zorganizowaliśmy wirtualne targi dla sektora owoców i warzyw i chcemy pozostać pionierami oferującymi innowacyjny format, który łączy fizyczne i cyfrowe targi w jednym. – podsumowuje Renzo Piraccini,prezydent targów Macfrut.

Źródło: International press office Macfrut